Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Абстрактний експресіонізм




Політика і мораль

Політика і мораль — важливі складни­ки життя будь-якого людського суспільства. Політика, що прагне досягнення своїх цілей, не може обійтися без такого значного внутрішнього регулятора люд­ської поведінки, як мораль, і тому змушена апелювати до морального почуття мільйонів людей, використовуючи його в тій чи іншій мірі.

Перетворюючись на служницю політики, виправдовуючи всі її не завжди сумісні з людяністю й порядністю хитро­сплетіння, мораль переживає ситуацію самовтрати, само-зникнення. Вона перестає бути мораллю у власному розу­мінні цього слова й примушена плентатися в охвісті політи­ки, погоджуючись на все нові й нові саморуйнівні для неї поступки.

В цьому випадку мораль втрачає свою самодо­статність, стаючи лише операційно-технічним психологіч­ним засобом утілення політичних цілей, які виступають як щось від початку вище, ніж мораль, диктують їй закони, підкоряють її собі. Мораль, таким чином, постає тут не якоюсь самоцінністю, а лише суто технічним, підпорядкованим моментом по­літичної діяльності. Через це вона не може більше оберіга­ти індивіда й маси від дій аморальних.

Мораль цілком розчиняється в політиці й зникає як самостійний феномен суспільного життя, витруюючись про­пагандистським апаратом із свідомості людей. Моральні оцінки будь-якого явища скрізь замінюються оцінками по­літичними.

Політизована мораль, як свідчить досвід історії, незмінно призводить до аморальної політики, що ґрунтується на духовній залежності та аморальності широких мас лю­дей, котрі добровільно або з примусу поміняли моральні норми на політичні настановлення поточного моменту.

 

 

(лат. - відокремлений; фр. - виразність) - напрям в абстрактному малярстві. Виник в США приблизно у 40-50-х рр. XX ст. під безпосереднім впливом естетики сюрреалізму та опрацьованих ним прийо­мів психічного автоматизму. Особливість А. є. - відмова від попереднього задуму та планомірно побудованої форми, крайня спонтанність, імпровізаційність творчого акту, ірраціональність образів, надмірна деформація світу. Художники в стрімкому русі покривали полотно крупними хао­тичними енергійними мазками. Іноді ви­користовували прийом дрипингу (розбриз­кування або вичавлювання фарб безпосе­редньо на полотно). Такий метод знищує цілеспрямовано побудовану форму; твір відображує послідовність дій художника. Зорова рухливість барвистих патьоків та плям передає психічний та емоційний стан автора під час роботи. Звідси й інша назва А. є. - «малярство дії» (також дивись Інфсрмалізм. Ташизм). Цей напрям інколи називаюгь абстрактним імпресіонізмом. А. є:: домінував у художньому житті США а: гдчатку 60-х рр. XX ст., й надав імпуль-г різним формам акціонізму. Відомими —елставниками А. є. були художники, гак званої нью-йоркської школи - Аршіл Гори. Джексон Поллок, Віллєм де Кунінг, Роберт Мазеруел, Хане Хоффман, Марк Ротко, Кліффорд Стіл, Франц Клайн. Але деякі сучасні художники абстрактного."прямування звертаються до цього напря­му й дотепер. В радянському мистецтві А. є. набув поширення у 60-х рр. XX ст. й практикується багатьма сучасними ху­дожниками і дотепер

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 1793; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.