Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Витлумачення проблеми часу та памяті у «Сповіді» А.Августина




Августин вважає, що Бог створив світ з нічого, тобто Він створив не тільки порядок і пристрій в світі, але і саму субстанцію (першо-матерію). Бог створив і час, що не існувало до творця. Сам Бог знаходиться поза часом. Він має тільки “сьогодні”. “Сьогодні” Бога – це вічність.

Починаючи свої роздуми про час, Августин відзначає невідповідність між інтуїтивною очевидністю цього феномена і трудністю його теоретичного осмислення: ": Що таке час? Поки ніхто мене про те не питає, я розумію, анітрохи не утруднене; але як тільки хочу дати відповідь про це, я стаю зовсім в глухий кут ". Далі у своїх міркуваннях Августин переходить до докладного аналізу відомого парадоксу, автором якого є, мабуть, Аристотель. Час зазвичай мислиться як сукупність сьогодення, минулого і майбутнього. Але майбутнього ще немає, минулого вже немає, а справжнє являє собою нескінченно коротку мить між минулим і майбутнім, не що має ніякої тривалості. Обговорюючи цей парадокс, Августин приходить до психологічної концепції часу. Він схиляється до того, що минуле і майбутнє все ж таки існують, але вони існують у свідомості людей, і виділяє три модусу свідомості, що відповідають трьом модусу існування часу: очікування (майбутнє), споглядання (справжнє) і спогад (минуле).

Таким чином, Августин був, мабуть, перший, хто звернув увагу на фундаментальну зв'язок часу з пам'яттю. Справді, представляється досить-таки очевидним, що ми знаємо про існування часу тільки тому, що володіємо пам'яттю. Чи не будь у нас пам'яті, ніякі уявлення про час були б неможливі. Цікава у зв'язку з цим інтерпретація Августином загадкової здібності деяких людей передбачати майбутнє. Він розглядає цю здатність як аналог пам'яті: всі люди так чи інакше пам'ятають минуле, але іноді зустрічаються і такі, які "пам'ятають" майбутнє. В інших місцях "Сповіді Августин відходить від психологічної концепції часу на користь об'єктивістській реляційної концепції. Об'єктивний час, за Августином, є відношення порядку між речами, що виражається в їх проходженні один за одним через момент сьогодення. Час, таким чином, не може існувати без речей. На цьому заснована августіновская апологія традиційних християнських уявлень про створення світу: питання про те, що було до початку світу, виявляється безглуздим з огляду на некоректність застосування прийменника "до" до поняття "початок світу". Зі сказаного має бути очевидно, що Аврелій Августин може по праву вважатися темпорологом і навіть, ймовірно, одним з основоположників темпорологіі як науки.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-07; Просмотров: 902; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.