Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Культурно-цивілізаційна ідентичність в умовах глобальних трансформацій. Глобалізація культури і культура глобалізації




Незважаючи на визнання вагомого вкладу західних цивілізацій у системі загальнолюдських цінностей, перехід культур і кожного її носія від монолокальності до полілокальності є досить складним. Тому не випадково центральною проблемою стає проблема ідентичності, пошуку місця своєї власної культури між глобальним і локальним, етнічним і цивілізаційним. Людство, стрімко змінюючи світ, не встигає вписувати у нього себе, усвідомлювати себе у цьому світі. Ускладнення культурного простору призводить до утворення нового рівня особистісної культури, який забезпечує психологічну адаптацію людини в культурному вимірі, сприяє соціальній мобільності, виступає базовою характеристикою нових типів соціокультурної ідентичності в глобальному світі.

Сучасні інтеграційні процеси супроводжуються «розмиванням» етнокультурної ідентичності, появою нових форм самовизначення людини у глобальному світі. Ціннісно-змістовні основи, які віками формувалися, збирали націю у єдине ціле, під впливом інших культур активізують механізм адаптації, не лише самі приймають елементи інших культур, а й стають джерелом розвитку культури іншої спільноти. В результаті зростає стремління до збереження власної культурної самобутності, яке не виключає розуміння ролі і значення універсальних цінностей культури.

Така ситуація обумовлює завдання для вчених не лише культурологічного, а й політологічного напряму досліджень, гуманітарної сфери в цілому. Глобалізація культури, власне, сама повинна мати „культурний характер ”, мати власну культуру, бути „глобалізацією з людським обличчям”. Саме таке визначення закріплене в документах ООН, під таким гаслом була опублікована щорічна (1999 р.) Доповідь про розвиток людини. В ній зазначалася необхідність інтегрування в процес глобалізації людського і соціального вимірів. Значна частина людей і народів не погоджуються на роль об’єктів у процесі глобальних перетворень, відстоюючи власні цінності й усвідомлюючи, що не може бути єдиного світу з єдиною вірою, єдиною системою світогляду і світорозуміння, єдиними нормами, цінностями. Жодна культура не може претендувати на право виключного голосу чи єдино вірного світобачення. Відносини між культурами мають будуватися на принципах відкритості, консенсусу і плюралізму. Для реалізації такої політики відносин є все необхідне вже нині.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2013-12-14; Просмотров: 350; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.