Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Акварельні фарби та техніка лесування





Назва акварельних фарб походить від латинського слова aqva - вода. Їх іноді так і називають - водяні фарби. Практично ж вода служить тільки розчинником. Самі фарби готуються з світлостійких пігментів (фарбників) і зв'язуючих.
При виготовленні зв'язуючих застосовують рослинні клеї, гуміарабік, і для деяких фарб через їхні физико-хімічні властивості - картопляний декстрин. Цукор і гліцерин додаються для додання фарбі еластичності.
Фарби, що вживаються в акварельному живописі, ті ж, що і в інших видах живопису. Для акварелі характерне лише застосування таких фарб, які мають велику прозорість, тому сильно криючі фарби, такі, як неаполітанські жовті, і ним подібні, в наборах акварельних фарб цілком законно відсутні.
В даний час художня промисловість цілком забезпечує художніми фарбами і любителів, і художників-професіоналів. В Санкт - Петербурзі завод художніх фарб випускає акварель двох видів: фарби "Ленінград" в кюветах з пластмаси та фарби "Нева" в тюбах. Ось перелік назв палітри фарб "Ленінград 1":

1. Кадмій лимонний. 2. Кадмій жовтий. 3. Охра світла. 4. Сієна натуральна. 5. Золотисто-жовта ЖХ. 6. Кадмій оранжевий. 7. Охра червона. 8. Сієна палена. 9. Залізна червона. 10. Яскраво-червона. 11. Краплак червоний. 12. Кармін. 13. Краплак фіолетовий. 14. Ультрамарин. 15. Кобальт синій. 16. Голуба ФЦ. 17. Смарагдова зелена. 18. Перманент зелений. 19. Трав'яна зелена. 20. Умбра натуральна. 21. Марс коричневий. 22. Умбра палена. 23. Сепія. 24. Нейтральна чорна.
Відзначимо найбільш найбільш істотні відмінності фарб названої палітри.
Вище ми говорили, що вживані в акварелі барвисті пігменти ті ж, що і в інших живописних техніках, з тією лише різницею, що в акварелі застосовуються фарби, що володіють більшою прозорістю. Але і в акварелі одні з них, як кармін, яскраво-червона, голуба, смарагдова зелена, більш прозорі, вони повніше розчиняються, а отже, рівніше і глибше вбираються папером (цим, власне, і пояснюється властивість прозорості - здатністю пропускати через барвистий шар відображений від паперу промінь світла). Інші, як кадмій жовтий або перманент зелений, володіють зернистістю, густиною, покриваємістю. Вони менш вбираються папером, утворюючи поверхневі покриття.
Ці властивості і відмінності в структурній вживаних в акварелі фарб треба знати, щоб найбільш доцільно використати їх в своїй роботі.
Цілком природно, що, змішуючи прозорі фарби, ми і отримаємо прозору барвисту суміш. Прозора фарба з непрозорою утворюють колір, який після висихання зблякне.
Змішані між собою непрозорі фарби дають однорідні суміші, що поступаються своєю насиченістю сумішам з прозорих фарб..
При користуванні фарбами в тюбиках треба враховувати, що після того, як необхідна кількість фарб викладена на палітру, тюбики не можна залишати відкритими,оскільки інакше фарби затвердіють і користуватися ними буде незручно: їх доведеться перед роботою натирати на палітру. Фарби в кюветах і плитках після роботи необхідно обережно обтерти чистою м'якою ганчіркою, щоб видалити зверху домішки інших фарб, які неминуче утворюються при складанні сумішей. Акварельні фарби потрібно берегти в прохолодному місці. Чистий акварельний живопис - це живопис прозорими фарбами. Білила в акварельних фарбах не застосовуються. Порівнюючи техніку акварелі з іншими техніками в живописі, як темпера, гуаш, масло, перш за все слід зазначити основні її властивості: це прозорість і легкість, одночасна чистота і інтенсивність фарб. Ці її властивості обумовлюються перш за все тим, що шари фарби, що наносяться на папір, завжди тонкі, а тому прозорі для проникаючого через них проміння світла. Відображене від білого паперу світло, забарвлюючись чистим кольором фарби, повертає в наше око відчуття кольору у всій його чистоті і силі без замутнення. Різниця буде залежати лише від того, в більшому або меншому ступені виявиться насиченим кольором даний барвистий шар.
Ці технологічні властивості акварелі створюють їй одній властиву особливість і красу барвистих звучань. Починаючий працювати в акварелі повинен ураховувати ці особливості і прагнути, щоб барвистий шар був завжди прозорий.
Щільно встановлений шар фарби, будучи яскравим, сильним у вологому стані, при висиханні робиться матовим, тьмяним, втрачає свою колірну насиченість, сприймається глухим і брудним.
Техніка лесування. В акварелі користуються методом "лесувань".
Метод лесувань як метод багатошарового живопису широко застосовувався в практиці акварелістів XIX і почала XX століття. Ними створені чудові твори, що покорюють нас легкістю, легкістю, загальною тональною цілісністю і колірною гармонією. Цим методом з більшою або меншою послідовністю користуються і тепер.
Метод лесувань заснований на використанні прозорості фарби, її властивості змінювати колір при нанесенні одного прозорого шара фарби на інший прозорий шар. Щоб нижній шар не розмивався, перед подальшим перекриттям йому дають добре просохнути. Помітимо, що зміни кольору можуть полягати в розвитку одного колірного тону - від слабо насиченого до більш насиченого, а також в утворенні складних складових тонів; наприклад, перекриваючи жовтий прозорим синім, отримаємо колір із зеленим відтінком, червоний жовтим - з оранжевим відтінком і т. д. На відміну від механічного змішення, зміна кольору шляхом накладення одного прозорого шару на інший заснована на законі оптичного змішування кольорів.
Помітимо попутно, що отримання складних кольорів методом лесування має свої межі. Не можна, наприклад, отримати насиченим, яскравим по силі зелений, оранжевий або фіолетовий. Тому, працюючи методом лесування, немає потреби шукати обхідні шляхи для отримання кольорів, які є в палітрі або які можна отримати шляхом простого змішування фарб.
Отже, при методі лесувань глибина і насиченість колірного тону, його загальна сила досягаються шляхом послідовного перекриття прозорого шару, що просох, кожного разу прозорим шаром фарби.
В початковій стадії наносяться світлі тони, по них, знов прозорим шаром фарби, наступні по силі і т. д. до завершення.
Далі ми зупинимося на техніці лесування стосовно роботи з натури. Тут же обмовимося, що, оскільки сам метод зобов'язує до поступового посилення кольору, причому кожного разу прозорою фарбою, звичайно немає необхідності використати силу фарби до межі, оскільки тоді вона стає матовою, тьмяніє.
Для майбутнього художника, звичайно, дуже важливо отримати навики в техніці лесування, оскільки ця техніка виховує витримку, вивчає передбачення і розрахунок, тому що в цілях утворення нового по відтінку кольору за законом оптичного змішування використовуються не тільки механічні суміші, але і спосіб накладення кольору на колір; вчить найбільш наочним способом осягати особливість і своєрідну красу багатошарового живопису; нарешті, метод лесування дозволяє повніше вивчити палітру фарб, оскільки при ньому абсолютно необхідно дотримувати послідовність перекриття прозорих фарб непрозорими.
З другого боку, що так само важливо, метод лесування при перекритті одного кольору іншим припускає встановлення точних меж для кожного шару, що знов наноситься. Це привчає художника, що починає, органічно пов'язувати колір з формою. Перекриття одного кольору іншим, використовування властивостей оптичного змішення вчить більш строго і логічно використати прозорі і непрозорі фарби, враховувати їхні властивості при механічному змішуванні.
Після того, як намічені тіні, визначають півтони, порівнюючи їх між собою.
Зробимо деякі висновки і дамо загальні поради.
- Барвистий шар при всій його багатошаровості повинен залишатися достатньо тонким і прозорим, щоб пропускати через себе відображене світло.
- Кожний новий шар фарби наноситься по шару, що просох.
- Перші прописки виконують прозорими фарбами і по можливості схожими по своїх властивостях. Особливості фарб необхідно враховувати і при складанні барвистих сумішей.
- Прописки починають фарбами, що володіють більшою колірною насиченістю, з тим щоб і в слабих розчинах колір не був анемічним.
- Техніка лесувань найбільш підходить в тривалих по виконанню роботах: з нерухомої натури, наприклад в натюрморті, а також в роботі за уявою, при створенні закінчених композицій, книжкових ілюстрацій, доречна і в прикладній графіці при розв'язанні орнаментальних задач.


ЗМІШУВАННЯ ПО ІНТЕРВАЛАХ

 

Існують закономірності змішування кольорів. Вони вступають в процес змішування в рамках малих, середніх і великих інтервалів. При механічному змішуванні всі кольори втрачають свіжість, яскравість, глибину.

Малий інтервал. Всі кольори, що лежать поруч відносяться до малого інтервалу. Малі інтервали добре сприймаються. Це найінтенсивніші кольори, що мають звучність, яскравість, насиченість, незамутненість.

Середній інтервал. Це кольори, що лежать через один. Сума цих кольорів ще дає насиченість, але не таку як малий інтервал, з’являється помутніння, зникає прозорість, глибина, світлота втричі зменшується.

Великий інтервал. Це результат змішування кольорів в границях доповнюючих кольорів (жовтий + фіолетовий, оранжевий + синій)




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-04; Просмотров: 6649; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.